DAMAGED GOODS

Until Our Hearts Stop

In Meg Stuart’s new production, six performers and three musicians find themselves in a place that is both a nightclub and an arena: an unreliable, high-octane refuge, a place of desire and illusion. To the sound of throbbing basses, piano and drums – a mix between improvisation and composition - they make optimistic attempts to meet impossible deadlines.

After taking her own artistic and personal biography as a starting point for her solo work Hunter (2014), Meg Stuart now draws inspiration from people who retreat from the real world and construct their own, fantastic set of rules. The performers are ‘freaky insiders’, forced to connect in uncomfortable, yet playful ways. Navigating between naivety and despair, they are dreamers who long for reality. In a world in which they fade away and disappear, they feel the urge to seek new forms of appearance.

Samuel Halscheidt  - bass & electronics

Marc Lohr - drums & electronics

Stefan Rusconi - piano & electronics

Choreography: Meg Stuart, created with and performed by Neil Callaghan, Jared Gradinger, Leyla Postalcioglu, Maria F. Scaroni, Claire Vivianne Sobottke, Kristof Van Boven. Creation original music: Paul Lemp, Marc Lohr, Stefan Rusconi. Dramaturgy: Jeroen Versteele, scenography: Doris Dziersk, costume design: Nadine Grellinger, light design: Jurgen Kolb, Gilles Roosen, assistant choreography: Francisco Camacho, assistant scenography: Giulia Paolucci, assistant costume design: Davy van Gerven, artistic assistant: Igor Dobricic

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Anna Maria Scholz aka Anna Mateur, geboren 1977 in Dresden, studierte Musik, hätte sich aber lieber für Grafik oder Schauspiel beworben. Nach Kindspause und Studium vereint sie nun alles Musische in ihren Programmen. Seit 2003 tourt sie als Sängerin, Texterin, Schauspielerin und Zeichnerin mit ihrer Formation „Anna Mateur and the Beuys" im deutschsprachigen Raum. Preise gab es dafür; unter anderem den Deutschen Kleinkunstpreis 2008, den Salzburger Stier 2009 und den Bayerischen Kabarettpreis 2010. Gerade gewann die Künstlerin den begehrten Publikumspreis "Marlene" 2015 in Weimar. Sie schreibt Bühnenprogramme, Songtexte und Radiokolumnen, zeichnet ihre Geschichten live auf Folien, Haut, Tische und Wände. Ihre Leidenschaft gilt Systemen zwischen Ordnung und Chaos. 2015 veröffentlichte Anna Mateur mit dem Wehwechenatlas ihr erstes Buch. Wenn sie nicht mit ihrem aktuellen Programm „Protokoll einer Disko” unterwegs ist, lebt und spinnt sie im Tal unter Ahnungslosen. WATCH IT.

Samuel Halscheidt – guitar & vocals

Kim Efert – guitar & vocals

Christoph Schenker – cello & vocals

Anna Mateur - vocal

ANNA MATEUR

Musik wie aus einer anderen Welt. Liun and the Science Fiction Band, gegründet von Lucia Cadotsch (Gewinnerin des Neuen Deutschen Jazzpreises 2012) und Echopreisträger Wanja Slavin, scheinen die gewohnten Gesetzmäßigkeiten außer Kraft gesetzt. Wer sich dem Sog aus verschachtelten Beats, schillernden Synths und dem betörend melancholischen Gesang der Sängerin LIUN hingibt, wird auf eine bunte, eklektische Reise durch die Musik der letzten Jahrzehnte geführt und kommt gleichsam verzaubert wieder im Diesseits an. Wer Jazz erwartet, bekommt Pop. Wer Pop erwartet bekommt Avantgarde. Wer Avantgarde erwartet, bekommt pulsierende Hooklines. Mit einem Übermaß an Spielfreude zelebrieren die Musiker den hinausgezögerten Kontrollverlust, und zwar so lange, dass er gar nicht passieren muss. Anstatt dessen geschieht ganz viel Verstecktes und Hintergründiges im musikalischen Spektrum der Science Fiction Band. Ganz so wie ein unausgesprochener Satz oder eine beiläufige Geste, an der sich die Welt erklärt. - „Synthpop für die Menschen von übermorgen“. (Francesco Wilking)

SAMUEL HALSCHEIDT bass

LUCIA CADOTSCH aka LIUN vocals, synthesizer

WANJA SLAVIN synthesizer

MARC LOHR electronics, drums

PETER GALL drums

LIUN & THE SCIENCE FICTION BAND

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MIMIKRY

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Andreas Waelti's Berlin based band «Transit Room» was founded in 2006. The main goal is to form a group that blurs the borders of free improvised music and composed music. And Andreas Waelti not only wants to perform his own music; instead he is taking care to implement the crativity of his bandmembers as arrangers and composers. All members have the fact in common that they can create special worlds of sound in «Transit Room», which initially rattle our listening habits, but to which we can no longer (and no longer want to) return to afterward. Or as Tom Gsteiger wrote: "That which makes Transit Room into a band whose lively music you can hardly hear enough of is not primarily the solo flights of fancy, but instead the heightening of individual skills thanks to the variety of compositional and conceptual guidelines." Berlin has become a melting pot of European top musicians in the meantime for the complete scene, and the force of innovation is cooking on a high flame there. «Transit Room» presents themselves as the icing on the cake ... WATCH IT!

 

In 2010 «Transit Room» released their remarkable first album «Gordon Pym» on Doublemoon Records «Jazz thing Next Generation». After around 50 concerts around Europe they will release in 2013 some brand new material on the 45 rpm LP «Cypher», which got recorded on November 14th 2012 at Funkhaus Berlin - Studio P4. The whole session got recorded by Martin Ruch, filmed by Stephan Talneau`s «Berliner Moment» and will be released on the Label «Jazzwerkstatt Records». The videos to each track are also included with the album and will be available by download code. 

Samuel Halscheidt – guitar

Uli Kempendorff – saxophone

Andreas Waelti – bass

Tobi Backhaus - drums

 

TRANSIT ROOM

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In Zusammenarbeit mit Ihren Musikern und befreundeten Songwritern entwickelt Meral al-Mer ihre funkigen Pop-Songs und einen Koffer voller Texte. Meral ist kein unbeschriebenes Blatt, sie ist Bestsellerautorin, Journalistin und Sängerin. Sie hat viel zu sagen, singt es aber lieber. So entstehen Songs über die  Freiheit und die Liebe, immer intensiv und sehr intim, laut und leise, lässig, stürmisch-zart, kratzig und zugleich samtweich. Eine Reise auf der Suche nach dem Glück.

Meral al-Mer www.meralalmer.com 

MERAL AL-MER

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MERAL AL-MER

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High-energy synth and guitar driven indie electro rock from London and Berlin.

The Gecko describe their music as a fusion of 2001 Space Odyssey and Trainspotting. They write intelligent, energetic synth and guitar driven anthems that sound like they were made for stadiums.

This British/German collaboration is based in Berlin and when not on tour, they’re collecting material for their debut LP and planning world domination.

Samuel Halscheidt – guitar

Espin Bowder – vocals

Carsten Brocker – synth & bass

Pascal Gemmer - drums

 

THE GECKO (2009-2013)

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Das Trio "Luc Tonnerre" verschmilzt Material von Jazz, Free, Punk und Neuer Musik zu einem mitreißenden Hörerlebnis. Ihre mitunter bizarren Kompositionen spielen mit allzu automatisierten Hörgewohnheiten und schaffen somit Raum für neue assoziative Erfahrungen. 

Samuel Halscheidt – guitar

Pierre Borel – alto saxophone

Tobias Backhaus - drums

CD Luc Tonnerre - Best Off (Jazzhausmusik 2009) 

ON ITUNES! ON JPC!

 

 

LUC TONNERRE (2006-2009)

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© 2016 by Samuel Halscheidt

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